viernes, 5 de noviembre de 2021


LA VIDA I LA MORT

En aquest article, parlaré sobre un tòpic molt parlat, la vida i la mort d'un ésser. La raó per la qual parlaré d'aquest tema és perquè hem estat treballant aspectes relacionats amb la vida i la mort, aquests son l'avortament i l'eutanàsia. La vida i la mort són dos conceptes que consten a les nostres vides i van tots dos units. Cada persona, estem destinats a nàixer però tanmateix també posarem fi en algun moment. I el nostre últim moment és incert ja que tan si ets jove com vell, la teva vida pot acabar en un moment inesperat.

LA VIDA

Per un costat, la paraula vida pot tenir diversos significats depenent en l'àmbit on ens trobem. Per començar, la RAE ens fa una petita definició on esmenta que la vida és “la força o activitat essencial mitjançant la qual obra l'ésser que la posseeix". 

Per una altra part, en la biologia, fa referència a allò que distingeix als animals, plantes, fongs, de les realitats naturals. Implica les capacitats d'organització, creixement, respondre a estímuls externs, reproducció i finalment, la mort. 

Segons l'àmbit de la filosofia, és difícil mencionar exactament el significat ja que hem de tenir en compte que segons el filòsof canviarà el punt de vista. Per a un grup d'ells la vida és un conjunt d'experiències però hi ha d'altres que van en contra de la distinció entre cos-ànima o raó-cos. Però no es pot confirmar que hi ha una definida. 

Respecte el significat bíblic, el nostre propòsit com a éssers humans és lloar a Déu, adorar-lo, proclamar la seva grandesa i complir la seva voluntat. Per tant, Déu ens ha donat una raó per a la nostra existència, un significat per a la nostra vida i l'hem d'agrair. 

Per últim, l'opinió del judaisme esmenta que tot el que existeix, tant dins com fora de nosaltres, és dinàmic. Es pot dir que totes les realitats neixen, viuen, moren i reneixen transformades, per a fer un altre cicle en la vida. Com a conclusió, el que érem ahir no és igual al que som avui.

SÍMBOLS DE VIDA:

-L'arbre de la vida: Aquest arbre fa referència al cicle de la vida, representa des del naixement fins a la nostra fi. El tronc representa aquesta unió entre la vida i la mort i totes les branques són múltiples camins que ens podem trobar però que, al final, acabessin en un mateix desenllaç. Com ja vaig esmentar al primer article, aquest símbol forma part de la meva vida. Ja que va fer un vincle entre la meva àvia i jo i des que va morir és un bon record per a mi.

-Avió: Aquest símbol en llegir-ho pot semblar estrany però en mi té una forta importància. Des de ben petita, em sento afortunada perquè gràcies a la meva família he tingut la sort de poder viatjar a molts llocs a comparació de l'edat que tinc. Per a mi, el fet de poder muntar-me en un avió, és una sensació de viure, perquè em sento lliure. Em fa reflexionar que puc obrir nous camins per totes les aventures que puc crear en diferents llocs.

LA MORT

El terme de mort sempre ha tingut un paper molt important ja que des de l'antiguitat la gent ens hem qüestionat que hi ha després de la mort i en l'àmbit de la filosofia, per exemple, s'ha investigat la seva naturalesa. En la meva opinió crec que sempre hi ha hagut tant d'interès perquè la m
ort és el nostre comú i inevitable destí que sofrirem tots. Quan ocorre una mort produeix que les persones del seu voltant sigui una font de melancolies, angoixes o tristeses, pel fet que has tingut la perduda d'una persona que saps que no podràs estar amb ella més.

-El rellotge de sorra: Aquest és un símbol que sempre m'ha atret perquè sempre m'ha fet reflexionar. Sempre m'ha fet pensar que s'ha de gaudir tots els moments perquè com passa amb el rellotge, la sorra cau molt de presa i em dona a entendre que he d'aprofitar tots els moments tant bons com dolents ja que no es sap quan posaré fi a la meva vida.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Simbologia del meu poble