viernes, 12 de noviembre de 2021

EL SENTIT DE LA VIDA

Per a poder fer aquest article, hem pogut veure un tros de la pel·lícula: Que bell és viure! Va ser dirigida per Frank Capra l'any 1946. Aquesta pel·lícula basada en el llibre "Conte de Nadal" ha tingut tanta repercussió amb el temps que ha arribat a cinc nominacions als Oscars. En general, la història és basada en la vida de George Bailey, un home bo que durant el pas del temps fa coses mirant i preocupant-se pels altres i pel bé de la resta. Un exemple clarament ens el mostra al principi de la pel·lícula, quan salva al seu germà que havia caigut en aigua congelada.

Llavors a partir d'aquí, una pregunta que sempre tendim a fer-nos és: Quin és el sentit de la vida? Al meu entendre, crec que no hi ha una determinada resposta ja que cadascun pot pensar les seves teories. En el meu cas, penso que tot i que cadascun tingui les seves pròpies opinions, el que hauríem de tenir clar tots, és un aspecte. Si tenim el privilegi de viure, hauríem de dedicar-nos simplement a viure-la i poder-la gaudir, perquè mai es sap quan serà la fi. D'altra banda, no hauríem de viure amb odi o guardant rancor perquè al cap i a la fi no serveix de res. Hauríem de deixar aquests aspectes negatius de costat i poder divertir-nos i compartir al costat de la resta l'oportunitat que ens ha donat de viure. 

Penso que la meva generació, hem de sentir-nos més afortunats que els nostres besavis, per exemple, ja que nosaltres tenim més privilegis que en aquells temps i no estem tan reprimits ja que ens donen més llibertats. Però sobretot, encara que a vegades pensem que no ho tenim tot, no hauríem de demanar tant i queixar-nos de les nostres vides i simplement la hauríem de gaudir. Perquè fa anys si que es pot dir que tenien menys però en canvi si que gaudien i eren feliços amb el poc que tenien. Però actualment som una generació que desgraciadament sempre volem més.

Però enfocant-me en mi, el sentit de la vida és gaudir els moments al costat de la meva família i amics, ja que em sento afortunada per tenir-los. Són les persones que m'ajuden i em donen suport en qualsevol moment de la meva vida. Ells són els únics que en els meus pitjors moments em poden fer aixecar-me. La veritat és que haig de destacar a la meva mare ja que ella és un pilar fonamental. Ella i jo ens assemblem tant en el caràcter que sempre en totes les situacions que visc, ella m'entén i em sap donar els millors consells. D'altra banda, també em sento afortunada de la gran unió que tenim la meva mare, la meva germana i jo. Perquè juntes ens entenem, ens escoltem, gaudim i sobretot mai ens deixem de costat.

SÍMBOLS DE LA VIDA

La família

Per a començar, aquest símbol és el que té més rellevància per a mi, perquè sempre que em pregunten quin és el sentit de la meva vida contesto que és aquest, ja que és el que directament penso. Ells són els qui mai, malgrat mil problemes que puguin passar, no em fallaran ni m'abandonaran i sobretot sempre em donaran el suport que necessito. Per a mi, la unió entre la família és molt importants, ja que des de petita la meva àvia sempre ha volgut que estiguéssim units entre tots, encara que siguem molts i visquem en diferents llocs, sempre mantenim el contacte.

Un riu

Un altre símbol que puc destacar és un riu, tot i que sembla una mica estrany però penso que té un significat molt important i a més reflexiu. Aquest és comparatiu amb la vida ja que el riu al igual que la vida sempre es troba en constant acció i moviment. Poden ocórrer-nos molts obstacles però sempre amb esforç podrem superar-los. I igual que la vida té la seva fi. Però per finalitzar, en mi té un significat especial ja que de petita quan era primavera o tardor, de vegades anava a donar un passeig amb la meva àvia i una tieta i sempre a elles li agradava escoltar l'aigua del riu i la tranquil·litat que et transmet.
 



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Simbologia del meu poble