viernes, 21 de enero de 2022

UNA SETMANA INESPERADA DE FETS

En la publicaci贸 d'avui explicar茅 un fet que m'ha ocorregut aquesta setmana, em va semblar interessant i he decidit escrivir-ho per vosaltres. 

El 17 de gener es celebra una festivitat anomenada Tres Tombs, on tradicionalment els cavalls eren i s贸n els protagonistes. Normalment es celebra una exhibici贸 de carros i carruatges d'猫poca pel centre del poble. Aquesta festivitat concedeix amb la de Sant Antoni Abat, un home que sempre se'l representa al costat d'un porc. En commemoraci贸, es feia la benedicci贸 dels animals de treball davant una esgl茅sia amb l'objectiu de protegir-los de malalties durant tot l'any. Llavors jo des que una amiga meva t茅 un gos, solem anar-hi sempre aquest dia en honor a ell, 茅s un dia que tenim com una tradici贸.

Per貌 aquest any malauradament no vam poder continuar la nostra tradici贸. Quan ens est脿vem organitzant unes hores abans de marxar-hi, vam rebre unes notificacions que l'esdeveniment s'anul·lava ja que hi havia un temporal fort de neu anomenat "Ramona". Qu猫 suposa aquest esdeveniment meteorol貌gic? Doncs 茅s un vent fort d'un grau superior al vuit猫 de l'escala de Beaufort, i aquest pot anar acompanyat d'arena en suspensi贸, de neu o de pluja. Nosaltres dues la veritat 茅s que no ens aviem adonat del que estava passant al carrer per貌 en q眉esti贸 de la nit havia deixat els carrers plens de neu. Vam mirar per la finestra i ens vam adonar de la realitat del que estava passant. Immediatament, vaig veure el m貌bil i tenia moltes notificacions de la gent enviant fotos i decidint de quedar, per poder mostrar com era la situaci贸, us poso una fotografia que hem vam passar de la meva cosina. 

La meva amiga i jo vam sortir al carrer a gaudir del dia per貌 feia molt de fred i vam marxar cadascuna a la seva casa. Mentre avan莽ava el dia, les noticies informaven que el temporal estava empitjorant i  aconsellaven no sortir al carrer ja que hi havia molt de risc. A partir d'aquell dia, no vam poder sortir de les nostres cases durant una setmana. Ara que ha passat tot aquest fet, em vaig informar i em vaig adonar que est脿vem justament a la setmana dels barbuts. Segons aquest fet, la setmana que inclou els dies 15, 16 i 17 de gener 茅s la setmana m茅s freda de l'any. Aquests s贸n representats amb sant Pau Ermit脿, Sant Maura Abat i Sant Antoni Abat. El fred s'atribueix a les barbes dels sants i hi ha gent que fins i tot afirma que els sants s贸n els causants de portar el fred dins de les seves enormes barbes blanques. A aquests tres se'ls representa com ancians amb un tret caracter铆stic, porten llargues barbes comparades amb la neu, simbolitzen la vellesa i el cru fred hivernal. Durant la setmana, m茅s o menys, que vaig haver d'estar a casa, vaig estar gaudint amb la meva fam铆lia i vaig aprofitar per poder descansar ja que no pod铆em anar a l'institut.





No hay comentarios:

Publicar un comentario

Simbologia del meu poble